loading...
راز موفقیت
محمود جولایی بازدید : 54 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

طرحواره رها شدگی چیست و چگونه میتواند آرامش و شادی را از زندگی شما برباید؟

اگر با 5 یا بیشتر از گفته های زیر موافق باشید ، احتمال این که این طرحواره را داشته باشید وجود دارد.

1-اگر فکر کنم آنها از من دور می شوند ، تمایل دارم که به آنها بچسبم.
2-من واقعاً مضطرب می شوم اگر ندانم شریک زندگی ام کجاست یا چه کاری انجام می دهد.
3-من تمایل دارم در روابط کاملاً وسواسی باشم.
4-من همیشه به دنبال نشانه هایی هستم که احساسات همسرم را تغییر می دهد.
5-من در روابط بسیار مضطرب هستم و تمایل دارم زود او را خراب کنم یا از او دور شوم.
6-من اغلب خودم را در روابط با افرادی می بینم که نمی توانند به روشی متعهدانه در کنار من باشند.
7-بزرگسالان در دوران کودکی من غیرقابل پیش بینی بودند - یک دقیقه خوب ، سپس یک لحظه توهین ، سرد یا دور.
8-من تمایل دارم احساسات و نیازهایم را برای خودم نگه دارم - نگرانم که اگر به شریک زندگی خود نشان دهم که واقعاً چه کسی هستم ، او مرا ترک کند.
9- احساس می کنم همه روابط دیر یا زود پایان میپذیرند - مردم معمولاً مرا ترک می کنند.
10-برای من دشوار است که وقتی در یک رابطه هستم تمرکز روی زندگی خودم را انجام دهم.

طرحواره رهاشدگی چگونه شکل میگیرد؟ 


فراموش نکنید که طرحواره رهاشدگی دلیل اصلی ایجاد اضطراب در روابط است. این تله شخصیتی در سنین بسیار کم عمدتا زمانی اتفاق می افتد که افراد مهم زندگی کودک به ویژه والدینش، عشق و علاقه غیر قابل پیش بینی ای به کودک بدهند یعنی گاهی عاشقانه به او عشق بورزند و گاهی دیگر سرد و بی روح بوده و هیچ حسی به فرزندشان نداشته باشند. این ممکن است به دلیل مسائل بهداشت روان ، اعتیاد ، بی ثباتی عاطفی یا به دلیل فشار روانی و پرکاری باشد. همچنین اگر به دلیل بستری شدن در بیمارستان یا دلایل دیگر برای مدت طولانی از سرپرستان خود جدا شویم، می تواند توسعه یابد. وقتی این اتفاق می افتد ، ما این باور را ایجاد می کنیم که مردم دائماً در کنار ما نخواهند بود و در هر زمان ممکن است ما را ترک کنند یا ما را رها کنند. ما هرگز واقعاً یک احساس ذاتی ایمنی در اطراف روابط ایجاد نمی کنیم. به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن یا رها کردن مراقبان در زندگی ما ، رادار تهدید / ترس مغز ما - آمیگدالا - در سنین بسیار کمی بیش از حد حساس می شود و هنگامی که ما با دیگران رابطه داریم فعال می شود - خصوصاً زمانی که با افرادی وارد رابطه میشویم که شباهت هایی به والدین رها کننده ما داشته باشند. آمیگدالا اساساً ویژگی های غیرقابل پیش بینی بودن یا در دسترس نبودن عاطفی در یک شریک را تشخیص می دهد و جنگ یا پاسخ به پرواز را آغاز می کند - که ما آن را به صورت اضطراب و ناامنی تجربه می کنیم.

طرحواره رهاشدگی نیز، مانند همه طرحواره های ناسازگار اولیه، خودآزمایی است. همان چیزهایی که ما سعی می کنیم رابطه را امتحان کنیم و به آن پایبند باشیم می توانند پایان آن را به وجود آورند و باورهای اصلی را تقویت کنند که ما همیشه رها میکنیم و یا رها میشویم.

رفتارهای شاخص در طرحواره رهاشدگی

1-چسبیدن به دیگران
2-متصرف شدن و کنترل شدن
3-حسادت
4-به طور مداوم اطمینان بخواهید
5-بیش از حد مورد توجه قرار گرفتن در دیگران مهم به استثنای افراد دیگر
6-بیش از حد هوشیاری - همیشه به دنبال علائم نزدیک شدن پایان رابطه هستید.
7-بعضی از افراد از روابط کاملاً اجتناب می کنند یا در اوایل کارشکنی می کنند زیرا تحمل اضطرابی که روابط ایجاد می کنند بیش از حد است.

گذشته از اضطراب ، هنگامی که یک رابطه واقعی یا محسوس پایان می یابد و گاهی اوقات عصبانیت نسبت به افرادی که ما را ترک کرده اند ، غم و افسردگی زیادی نیز وجود دارد.

با این وجود ما با توجه به این طرح واره عمل می کنیم ، بندرت رابطه رضایت بخشی را تجربه می کنیم. یا خودمان به پایان می رسانیم و یا مردم را از خود دور می کنیم. بنابراین ترسهای ما از رها شدن درست می شود - تقویت باور اصلی طرحواره که مردم همیشه ما را ترک می کنند.

طرح رها کردن اغلب با طرح های دیگر مرتبط است. وقتی این امر با انقیاد مرتبط باشد ، ما معتقدیم اگر آنچه را که دیگران می خواهند انجام ندهیم آنها ما را ترک می کنند.

وقتی این مسئله با طرح وابستگی مرتبط باشد ، ما از اینکه نمی توانیم به تنهایی زنده بمانیم وحشت می کنیم.

اگر این مسئله به نقص و شرمندگی مرتبط باشد ، نگران این هستیم که مردم وقتی بفهمند که چقدر نقص داریم ، ما را ترک می کنند.

مانند همه طرحواره ها ، به دلیل احساسات سختی که به طور مکرر تجربه می کنیم ، ما مستعد ابتلا به اعتیاد هستیم زیرا این تنها راهی است که می توانیم از اضطراب مداوم راحت شویم.

ما ممکن است از الکل برای رفع اضطراب یا غذا استفاده کنیم تا خلا the ایجاد شده در اثر عدم تأمین نیاز به اتصال را پر کنیم.

منبع: سایت راز موفقیت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • ویپ
  • دوربین ip
  • داهوا
  • تعمیر دوربین مدار بسته
  • دوربین مداربسته اسپیددام
  • دزدگیر منزل
  • جذب عشق
  • مارک زاکر برگ
  • خودهیپنوتیزم
  • اهمال کاری
  • درمان نفخ
  • تستوسترون
  • درمان درد
  • افسردگی
  • تلویزیون سونی
  • درد مفصل
  • برنامه ریزی
  • مدیریت زمان
  • جول اوستین
  • مارک زاکربرگ
  • بیل گیتس
  • کوین ترودو
  • تصویر سازی ذهنی
  • طرحواره
  • عزت نفس
  • اعتماد به نفس
  • راز موفقیت
  • مدیتیشن
  • مراقبه
  • پولسازی
  • بیل گیتس
  • مارک زاکربرگ
  • جول اوستین
  • مدیریت زمان
  • برنامه ریزی
  • زانوبند طبی
  • درد عضله
  • اعتماد به نفس
  • تصویر سازی ذهنی
  • دایان فارما
  • موفقیت
  • ماسک صورت برای شفاف شدن پوست
  • تکنیک آلفای ذهنی
  • زندگی نامه ی بیل گیتس
  • مرکز فروش تخت خواب در تهران
  • ان ال پی چیست
  • قیمت کابینت گلاس
  • قیمت کابینت ام دی اف
  • قیمت کابینت
  • قیمت ساخت کمد دیواری در تهران
  • قیمت جاکفشی و جالباسی ام دی اف
  • حوله تن پوش
  • استند اسم کودک
  • استند رومیزی
  • استند اسم
  • درسا استند
  • طرحواره
  • عزت نفس
  • کوین ترودو
  • راز موفقیت
  • دوربین لامپی
  • دانلود سریال جدید
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 280
  • بازدید سال : 1,684
  • بازدید کلی : 3,759